Compliling Vc2008 problem

Post Reply
Darkdesire
Posts: 16
Joined: Thu Nov 21, 2013 12:13 pm

Compliling Vc2008 problem

Post by Darkdesire »

Hello,

i've just download the last Pioneer version and pioneer-thridparty. I'm using mvc 2008. The pioneer-thridparty directory is side by side of pioneer master directory. When i'm compiling the src, i've got pelnty of error:

(Sorry for my english, i'm french so...)

1>------ Début de la génération : Projet : pioneer-msvc-9.0, Configuration : Release Win32 ------
1>Compilation en cours...
1>pch.cpp
1>c:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 9.0\VC\include\math.h(626) : warning C4005: 'M_PI' : redéfinition de macro
1> c:\game\pioneer-thirdparty\win32\include\SDL_stdinc.h(339) : voir la définition précédente de 'M_PI'
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/SystemPath.h(11) : error C2470: 'final' : similaire à une définition de fonction, mais aucune liste de paramètres ; corps apparent ignoré

==> class SystemPath final : public LuaWrappable { (Line added by me to show where the first error occured)


1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/StarSystem.h(169) : error C2079: 'SystemBody::path' utilise une class de 'SystemPath' non défini
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/StarSystem.h(282) : error C2079: 'StarSystem::m_path' utilise une class de 'SystemPath' non défini
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/StarSystem.h(227) : error C2440: 'return' : impossible de convertir de 'const int' en 'const SystemPath &'
1> Raison : impossible de convertir de 'const int' en 'const SystemPath'
1> Type de la source ou de la cible incomplet
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/StarSystem.h(266) : error C2228: la partie gauche de '.bodyIndex' doit avoir un class/struct/union
1> le type est 'int'
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2027: utilisation du type non défini 'SystemPath'
1> c:\game\pioneer-master\src\LuaObject.h(295) : voir la déclaration de 'SystemPath'
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2228: la partie gauche de '.sectorX' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2027: utilisation du type non défini 'SystemPath'
1> c:\game\pioneer-master\src\LuaObject.h(295) : voir la déclaration de 'SystemPath'
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2228: la partie gauche de '.sectorY' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2027: utilisation du type non défini 'SystemPath'
1> c:\game\pioneer-master\src\LuaObject.h(295) : voir la déclaration de 'SystemPath'
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2228: la partie gauche de '.sectorZ' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2027: utilisation du type non défini 'SystemPath'
1> c:\game\pioneer-master\src\LuaObject.h(295) : voir la déclaration de 'SystemPath'
1>c:\game\pioneer-master\src\galaxy/Sector.h(50) : error C2228: la partie gauche de '.systemIndex' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\Factions.h(50) : error C2079: 'Faction::homeworld' utilise une class de 'SystemPath' non défini
1>c:\game\pioneer-master\src\terrain/Terrain.h(82) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\terrain/Terrain.h(82) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\terrain/Terrain.h(82) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\terrain/Terrain.h(82) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(57) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(57) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(57) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(57) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(58) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(58) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(58) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(58) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(59) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(59) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(59) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatchContext.h(59) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(35) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(35) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(35) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(35) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(36) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(36) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(36) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(36) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(37) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(37) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(37) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(37) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(39) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(39) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(39) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(39) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(59) : error C2065: 'nullptr' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(59) : error C2065: 'heights' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(72) : error C2065: 'kids' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(72) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(88) : error C2065: 'kids' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(92) : error C2065: 'kids' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(92) : error C2227: la partie gauche de '->OnEdgeFriendChanged' doit pointer vers un type class/struct/union/générique
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(92) : error C2039: 'kids' : n'est pas membre de 'GeoPatch'
1> c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(28) : voir la déclaration de 'GeoPatch'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(92) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(93) : error C2227: la partie gauche de '->OnEdgeFriendChanged' doit pointer vers un type class/struct/union/générique
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(93) : error C2039: 'kids' : n'est pas membre de 'GeoPatch'
1> c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(28) : voir la déclaration de 'GeoPatch'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(93) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(109) : error C2039: 'kids' : n'est pas membre de 'GeoPatch'
1> c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(28) : voir la déclaration de 'GeoPatch'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(109) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(110) : error C2039: 'kids' : n'est pas membre de 'GeoPatch'
1> c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(28) : voir la déclaration de 'GeoPatch'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(110) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoPatch.h(127) : error C2227: la partie gauche de '->canBeMerged' doit pointer vers un type class/struct/union/générique
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(78) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(78) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(78) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(78) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(103) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(103) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(103) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(103) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(104) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(104) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(104) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\GeoSphere.h(104) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(184) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(184) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(184) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(184) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(84) : error C2065: 'm_window' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(84) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1> le type est ''unknown-type''
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(204) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(204) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(204) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(204) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(198) : error C2065: 'nullptr' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(198) : error C2614: 'Graphics::Renderable' : initialisation de membre non conforme : 'm_renderInfo' n'est ni une base ni un membre
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(200) : error C2065: 'm_renderInfo' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(200) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1> le type est ''unknown-type''
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(201) : error C2065: 'm_renderInfo' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Renderer.h(201) : error C2228: la partie gauche de '.reset' doit avoir un class/struct/union
1> le type est ''unknown-type''
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(39) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(39) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(39) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(39) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(22) : error C2614: 'Graphics::Surface' : initialisation de membre non conforme : 'm_vertices' n'est ni une base ni un membre
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(26) : error C2065: 'm_vertices' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(26) : error C2228: la partie gauche de '.get' doit avoir un class/struct/union
1> le type est ''unknown-type''
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(30) : error C2065: 'm_vertices' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(30) : error C2065: 'm_vertices' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(30) : error C2227: la partie gauche de '->position' doit pointer vers un type class/struct/union/générique
1> le type est ''unknown-type''
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Surface.h(30) : error C2228: la partie gauche de '.size' doit avoir un class/struct/union
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(61) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(61) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(61) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(61) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(92) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(92) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(92) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(92) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(89) : error C2065: 'm_surface' : identificateur non déclaré
1>c:\game\pioneer-master\src\graphics/Drawables.h(89) : error C2227: la partie gauche de '->GetMaterial' doit pointer vers un type class/struct/union/générique
1> le type est ''unknown-type''
1>c:\game\pioneer-master\src\gui\GuiTexturedQuad.h(34) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\gui\GuiTexturedQuad.h(34) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\gui\GuiTexturedQuad.h(34) : error C4430: spécificateur de type manquant - int est pris en compte par défaut. Remarque : C++ ne prend pas en charge int par défaut
1>c:\game\pioneer-master\src\gui\GuiTexturedQuad.h(34) : error C2238: jetons inattendus avant ';'
1>c:\game\pioneer-master\src\gui\GuiImage.h(22) : error C2039: 'unique_ptr' : n'est pas membre de 'std'
1>c:\game\pioneer-master\src\gui\GuiImage.h(22) : error C2143: erreur de syntaxe : absence de ';' avant '<'
1>c:\game\pioneer-master\src\gui\GuiImage.h(22) : fatal error C1003: le nombre d'erreurs est supérieur à 100 ; arrêt de la compilation
1>Le journal de génération a été enregistré à l'emplacement "file://c:\game\pioneer-master\win32\vc2008\Release\pioneer-msvc-9.0\BuildLog.htm"
1>pioneer-msvc-9.0 - 119 erreur(s), 1 avertissement(s)
========== Génération : 0 a réussi, 1 a échoué, 0 mis à jour, 0 a été ignoré ==========


Can someone help me ?

thank's for your reply

PS: Great game thank for the job
FluffyFreak
Posts: 1343
Joined: Tue Jul 02, 2013 1:49 pm
Location: Beeston, Nottinghamshire, GB
Contact:

Re: Compliling Vc2008 problem

Post by FluffyFreak »

Hi DarkDesire,

VS2008 isn't supported anymore because we've started to use C++11 features that it doesn't support.
Looking at the repository there's just a few files left in there which really shouldn't be and if I get time I'll delete them (at work right now).

You'll need VS2010 / 2012 / 2013 (desktop edition) if you're planning on developing/compiling on Windows. I think vs2010 still works on XP.

Andy
FluffyFreak
Posts: 1343
Joined: Tue Jul 02, 2013 1:49 pm
Location: Beeston, Nottinghamshire, GB
Contact:

Re: Compliling Vc2008 problem

Post by FluffyFreak »

I should also point out that I use the express editions (free) for developing on Windows. So you can grab and install it without paying anything direct from Microsoft.
One of these days we'll get Code::Blocks working too and there will be a truly free option.
Darkdesire
Posts: 16
Joined: Thu Nov 21, 2013 12:13 pm

Re: Compliling Vc2008 problem

Post by Darkdesire »

Hello

thank's for yor reply, finally i've get Vs2010 express edition and manage to compil Pioneer. I've got just one error at the beginning in the systempath class definition. There was: 'class systempath final :' and compiler make an error, i've deleted the word final and everything is fine now. I'm working on a new mouse management actually, avoiding player to hold the right mouse button to steer its ship.

Cheers
FluffyFreak
Posts: 1343
Joined: Tue Jul 02, 2013 1:49 pm
Location: Beeston, Nottinghamshire, GB
Contact:

Re: Compliling Vc2008 problem

Post by FluffyFreak »

Cool glad you got it working. I assume then that you are using Windows XP and that's why you only go vs2010 and not one of the newer versions?
Darkdesire
Posts: 16
Joined: Thu Nov 21, 2013 12:13 pm

Re: Compliling Vc2008 problem

Post by Darkdesire »

No i use Seven, i think i will use VS2013 express to see.
FluffyFreak
Posts: 1343
Joined: Tue Jul 02, 2013 1:49 pm
Location: Beeston, Nottinghamshire, GB
Contact:

Re: Compliling Vc2008 problem

Post by FluffyFreak »

Ok, let me know if you have any problems. I'm often the one maintaining the vs2012 and vs2013 solutions so if it's broken then I must be slacking ;)
Post Reply